יום ראשון, 29 בינואר 2012

זהות הסבתא של התאומים שטולטלו

למערכת ויקיליקס ישראל נמסר כי הסבתא של התינוקות אשר אושפזו שבורי עצמות, והתינוק נפטר היום, היא שרה טל, סגנית מנהלת שירותי הרווחה בעיר רמת גן. שרה טל ובעלה שרויים כעת במעצר בית, הם נחשדים באותם החשדות בהם נחשדים בני הזוג הורי התינוקות קרי הריגה
משפחת התאומים התגוררה בבית הסבא והסבתא, ושרה טל היתה המטפלת העיקרית בהם.
ביום שישי האחרון הגישה הסבתא, באמצעות עו"ד המשפחה ציון אמיר, בקשה להפוך לאפוטרופוס על התינוקות, בעודה במעצר בית וחשודה בחשדות חמורים.
יצויין כי התינוקת איננה משוחררת מבית החולים לעת עתה, ואף היום לאחר פטירת התינוק, לא הורשתה הסבתא לבוא אל בית החולים.
חרף החשדות החמורים נגדה ונגד הורי התאומים, איש מהם לא נעצר בשבוע הראשון לפרוץ המקרה.
יצויין כי מתוקף תפקידה של שרה טל בשירותי הרווחה היא עובדת באופן שוטף ויומיומי עם משטרת מרחב דן, ועל כן אין להתפלא על חוסר המעצרים ועל הנסיון לבקשת אפוטרופסות. יש אף חשש כבד לתיאום עדויות ושיבוש הליכי חקירה.

יצויין כי נגד שרה טל ישנן טענות על ניתוק אלפי ילדים מהוריהם שלא כדין.

15 תגובות:

  1. יש צו איסור פרסום....לא חשוב לכם?

    השבמחק
    תשובות
    1. עו"ס רווחה פוגעוניות28 באוגוסט 2022 בשעה 6:02

      לא רק של סבתא בכירה בעו"ס רווחה, גם בביתה , בבית של שרה טל. לגבי צווי איסורים למנייהם - על הפרטיות של הממסד המושחת חוסים - לא לטובת הציבור

      מחק
  2. התפוח לא נופל רחוק מהעץ - אולי יתלו את הסבתא עליו
    אין סיכוי בעולם שהיא לא מעורבת בעניין גם באופן עקיף

    השבמחק
  3. מדובר בעובדת סוציאלית פקידת סעד אשר בסמכותה להוציא ילדים מביתם ומשפחתם למסגרות רווחה, אומנה, או אימוץ סגור, אם היא "סבורה" שיש לעשות כן. בתי משפט לענייני משפחה ונוער משמשים חותמת גומי לעובדות סוציאליות ופקידות סעד

    השבמחק
  4. אצל האם המרעיבה היו מיד מעצרים. מוזר, לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש לא מוזר... תנסה לקרוא שוב את כל פרטי המקרים לפני שאתה זורק רמיזות מטופשות לאוויר.

      מחק
  5. אפשר לקבל סימוכין ל"טענות" על ניתוק אלפי ילדים מהוריהם שלא כדין. במקומכם, הייתי נזהר בלשון הרע.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש יותר מדי סימוכין, תלונות תוגשנה לאו"ם, כי כל רשויות המדינה כולל מבקר המדינה מטייחים את פשעי העובדות הסוציאליות שמנתקות הורים מילדיהם ללא ראיות, ללא כתב אישום, ללא הרשעה, רק על סמך "תחושות".

      מחק
    2. אתה חי בסרט טוב... תתעורר!!
      מערכת הרווחה היא ארגון פשיעה!!!

      מחק
    3. ודווקא במצבים שצריך לנתק המערכת מתעוררת מאוחר מידי. ואז אומרים "היתה ידועה לרווחה/ למשטרה" אוי, הכתובת היתה על הקיר... ואיך לא עשינו דבר??

      מחק
  6. כנס לבלוג של לורי שם טוב ותראה מה זה ניתוק ילדים ללא סיבה.

    http://lory1969.wordpress.com

    עובדים סוציאליים מנתקים ילדים מהוריהם בלי שום סיבה.

    עשו עלי כתבת תחקיר בנושא "המדינה כאבא ואמא". כנס לערוץ הסרטים של לורי שם טוב ביוטיוב.

    לשון הרע זה דווקא שלך. תתבישֱ.

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  8. לפי הצו האמור נמחוק זהות הסנדלר היחף. להבדיל לא כל דלתיים סגורות, חסינות, איסורי פרסום ורמות בוריוקרטיה ורדיפה יסתירו את מעשי העוול של מערכת רשויות ניכור וניתוק‎ הורים-ילדים.

    אם מדובר בתסמונת התינוק המנוער יש להבין שהתעללות תינוק רך נולד מתפרצת על רקע אצל הורה או מטופל/ת לא מנוסים וחדשים לתינוקות. הפגיעה במוח של הרך הנולד מהווה התעללות ואסון אבל בהחלט לא מעשה במחשבה תחילה. זה לא רצח בזדון. אלא הפרעה קשה רגעית, לרך נולד (עד 3-חודש או יותר?, אחרי-לידה...).

    בכל זאת חוק הגנת חסרי ישע כן גוזר כליאה על עדים להתעללות קשה שיכלו ושלא מנעו את ההתעללות. החוק אף מפרט ענשים כבדים לפי קרבה ותפקיד גם על סבים ובעלי מקצוע.

    נשאלת השאלה האם לא היה ניתן להבחין ולמנוע את המקרה ע"י תמיכה בהורים ופירוד זמנית מהתינוק? הרי עו”ס רווחה מחזיקות מעצמן שהן נביאות, שופטות, בלשות, מלומדות, ובקיצור מומחיות גדוללות במצוקות הפרט ובהתעללות בילדים. אבל אין להתפלא. מי שהתנסה במגע עם עו”ס רווחה מכיר רמתן הנמוכה, הרוב כאילו משכילות כאילו מקצועיות.יש להן הרבה כוח ומעט חכמה.

    כל אחד יכול לפספס סימנים בבית תוך מצוקות השעה. אולי התריעו ולא מצאו כוחות הצלה?  שוב הסנדלר יחף. 

    להבדיל יש לתקן את שרותי הרווחה. לכל הפחות ביסוד בקרה חיצונית וחופש מידע אמיתי. עלינו לפרסם ביקורת מוצדקת במערכת הרווחה. אף בזמן אחר לבקר מעשי אותה עו"ס בתוך אותה לשכת הרווחה.

    כעת אומרים לביתה, שלא ידעו עוד צער.

    ד.נ. כל נעירה חזקה (לא קלה) בתינוק אסורה. אסור גם בידיים בנוסף גם אסור בערסל גדול וכבד. (להבדיל, פעם זכיתי להתריע במקרה טלטול תינוק. אזעקתי בפעם ההיא עזר. הודות למזל ולמצילות קרובות שהתערבו בשקט. תודה לאל ב"ה.)

    על תסמונת התינוק המנוער (פעם נקרא טילטול התינוק) ראה מאמרים בעברית"
    http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01716.pdf 
    Urkin J, Gorodischer R. [The shaken baby syndrome]. Harefuah. 1996 Nov 1;131(9):334-7. Review. Hebrew. PubMed PMID: 8981805

    השבמחק
  9. הערה 16: מרים פבר, פקידת סעד ראשית, משרד הרווחה, שיחת טלפון, 4 בפברואר 2007
    מערכת הרווחה: פקידי הסעד במשרד הרווחה מתערבים כאשר מגיע אליהם מידע על תינוקות הסובלים מתסמונת התינוק המנוער. טיפול רשויות הרווחה במקרים אלו דומה לטיפולם במקרים אחרים של חשד אחרים של חשד להתעללות בילד בידי הוריו, ואין טיפול ספציפי בתסמונת הזאת. פקידי הסעד מפעילים את שיקול דעתם ואת מגוון הכלים המקצועיים העומדים לרשותם לצורך הטיפול בתינוק ובבני משפחתו והמעקב אחריהם. לדברי גב' מרים פבר, פקידת הסעד הראשית, במחוזות הרווחה מוכרים חמישה מקרים של
    תינוקות שטולטלו מן השנה האחרונה. 16
    -http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01716.pdf

    השבמחק
  10. "פקידי הסעד במשרד הרווחה מתערבים כאשר מגיע אליהם מידע על תינוקות הסובלים מתסמונת התינוק המנוער. טיפול רשויות הרווחה במקרים אלו דומה לטיפולם במקרים אחרים של חשד להתעללות בילד בידי הוריו, ואין טיפול ספציפי בתסמונת הזאת. פקידי הסעד מפעילים את שיקול דעתם ואת מגוון הכלים המקצועיים העומדים לרשותם לצורך הטיפול בתינוק ובבני משפחתו והמעקב אחריהם. לדברי גב' מרים פבר, פקידת הסעד הראשית, במחוזות הרווחה מוכרים חמישה מקרים של תינוקות שטולטלו מן השנה האחרונה.” {16}
    מקור 16: . מרים פבר, פקידת סעד ראשית, משרד הרווחה, שיחת טלפון, 4 בפברואר 2007
    תסמונת התינוק המנוער. Shaken Baby Syndrome. מוגש לוועדה לזכויות הילד. הכנסת. מרכז המחקר והמידע. "י. ז בשבט תשס. ז". 5. בפברואר. 2007.
    (כתיבה: אתי וייסבלא; אישור: שרון סופר, ראש צוות; עריכה לשונית: מערכת "דברי הכנסת".) עמ' 6 מתוך 8.
    http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m01716.pdf

    השבמחק